Tongerlohuys

Het Tongerlohuys vertelt het Verhaal van Roosendaal. Vijf iconen nemen je mee door de plaatselijke geschiedenis. Laat je vertederen door het Liga-meisje, zegenen door meneer pastoor, op sleeptouw nemen door de conducteur, toespreken door burgemeester Schoonheijt of verrassen door een gast-icoon. Kijk hoe het verleden tot leven wordt gewekt. En jij, met jouw unieke kijk op vroeger, mag meedoen!
Hoe was het om als LiGAmeisje te werken in de LiGAfabriek? Wat gebeurde er als het fluitje van Jan Munt klonk? In het Tongerlohuys lopen speciale verhalenvertellers rond. Zij vullen de verhalen over de geschiedenis van Roosendaal aan met persoonlijke anekdotes en belevenissen. Zo wordt een bezoek aan het Tongerlohuys echt onvergetelijk. Voor kinderen is er een leuke speurtocht in de oude pastorie uitgezet.

Dit monumentale pan…

Dit monumentale pand is gebouwd als pastorie voor de paters norbertijnen uit de abdij van Tongerlo (België), die de zielzorg uitoefenden in de nabij gelegen Sint Jan de Doperkerk. Deze paters staan ook wel bekend als witheren vanwege hun lichtgekleurde habijt. In 1762 kreeg het Tongerlohuys zijn huidige vorm.

• Elke maandag gesloten
  • Elke dinsdag 13.30 - 17.00 uur
  • Elke woensdag 13.30 - 17.00 uur
  • Elke donderdag 13.30 - 17.00 uur
  • Elke vrijdag 13.30 - 17.00 uur
  • Elke zaterdag 13.30 - 17.00 uur
  • Elke zondag 13.30 - 17.00 uur
  • Let op: openingstijden kunnen afwijken tijdens feestdagen

Prijzen

• € 7,50 Kinderen t/m 17 jaar gratis
  • MJK (Museumjaarkaart)Gratis
  • Toelichting prijs: Groepen vanaf 15 betalende personen (op afspraak)
  • Groepen vanaf: € 5,00

Locatie

Om deze webapp aan je beginscherm toe te voegen, tik op het delen-icoon en kies 'Zet op beginscherm'. Om deze webapp aan je startscherm toe te voegen, open het menu en kies 'Toevoegen aan startscherm'.